Ensamheten värker…

13 08 2010

1 juli 2004, Bengt har flyttat, jag sitter i min säng, gråter skriker, drar mig i håret. Dränker sorgen med en bag in box med Chill Out rödtjut. Lyckas få i mig hela boxen. Det jobbiga var att ensamheten slet, drog, stack mig, drog i mig trots 3 liter vin. Sömnen kom inte, låg där, stirrade i taket. Han valde en liten jävla snärta framför mig, moder till hans barn Hur fan gick allt till?

I huset där jag bodde fanns två alkoholister- Lisbeth och Arne. Vi hade även en trädgård bakom där man kunde ligga ganska skyddat och sola. Det började där i trädgården dagarna efter att Bengt flyttat. Lisbeth kom ut med lite picknick och vi satt småpratade. Hon bjöd mig på vitt vin och där satt vi och solade, skrattade, drack och drack ännu mer.

Det kändes riktigt bra där ett tag. Kunde släppa Bengt i vinets sus och dus. Arne började ju så småningom närma sig och förkunnade sin kärlek oftare och oftare. Arne Var 65 år, hade löständer och duschade sällan. Han bar en doft av kiss, snus, alkohol, cigarettrök och vitlök. En väldigt oangenäm doft. Men vi hade alla trevligt tillsammans, även om vänskapen mer gick ut på att supa.

Tidigare hade ja aldrig druckit då jag hade Moa. Men det bröt jag under den här tiden. Så fort nykterheten kom, kom ångesten, sorgen som ett paket på posten.

Jag vaknade en morgon, naken på vardagsrumsgolvet. Med en naken, sovande Arne jämte  mig och två 75or spritflaskor. Minns inte gårdagen. Maja satt där framför mig och grät. Då förstod jag att detta går inte. Nu får jag ändra livet.

Min hyresvärd jagade mig på alla sätt. Jag var sen med två hyror. Jag visste inte vad jag gjort med de pengarna.

Dags för förändring!


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar